WYJAZD NA XVII FREE MEETING I 20-LECIE 1ST BORDEAUX FREE CHAPTER FRANCE | MONTALIVET FRANCJA 26-28.05.2023

Silną grupą wybraliśmy się do Francji na XVII Free Meeting i 20- lecie 1st Bordeaux Free Chapter France równoważne z 20-leciem Ruchu Free Chapters na świecie. Bordeaux, a dokładnie ,,rozmowy garażowe” u jednego z 4 założycieli były początkiem powstania naszego pięknego Ruchu Free. Założycielami Ruchu byli: Harley , Le Grinch, Phil2 i Forest. Było to w 2003 r. Mało kto wtedy wierzył, że marzenia tych 4 bikerów o założeniu pierwszego Free Chapteru zostaną spełnione i staną się początkiem pięknej przygody Free Chapterów na Świecie. Po 20 latach Ruch Free Chapters reprezentowany jest w 17 krajach, liczy 93  Free Chaptery i 2300 Free Members. Znak Free Chapters został zastrzeżony w Europejskim Urzędzie Własności Intelektualnej. My natomiast jesteśmy dumni, że należymy do światowej rodziny Free. Wracając do wyjazdu nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie połączyli go ze zwiedzaniem ciekawych miejsc w krajach, przez które przejeżdżaliśmy. Wyjechaliśmy 19.05.2023 i pierwszy nocleg mieliśmy w urokliwym małym miasteczku austryiackim Dietfurt an der Altmühl. Następnie do bawarskiej Ratyzbony w Niemczech, gdzie w ekspresowym tempie odkrywaliśmy średniowieczny urok tego miasta. Na słynnym Moście Kamiennym z XII wieku były pamiątkowe zdjęcia a w jednej ze starych karczm zjedliśmy wyśmienite kiełbaski. Tak zaopatrzeni dojechaliśmy do Strasburga. Naszym celem było zobaczenie słynnej romańsko- gotyckiej Katedry Najświętszej Marii Panny i klimatycznej dzielnicy La Petite France z jej malowniczymi uliczkami i budynkami z pruskiego muru rozpiętymi nad licznymi kanałami. Wieczorem nie mogliśmy odmówić sobie skonsumowania wspaniałych francuskich serów i win. Następnego dnia przemknęliśmy przez Chartres, gdzie z daleka podziwialiśmy majestatyczną i najlepiej zachowaną we Francji gotycką Katedrę, gdyż bardzo śpieszyliśmy się, by dotrzeć do Le Mont Saint Michel. I oczywiście zachwyciliśmy się tym magicznym opactwem Benedyktynów położonym na granitowej wyspie. Pomimo zmęczenia trudami podróży udaliśmy się na nocne zwiedzanie klasztoru. To czego nie mogliśmy zobaczyć w nocy zwiedziliśmy następnego dnia rano.  A to co zobaczyliśmy przeszło nasze wyobrażenia ( pomimo, że niektórzy byli tu po raz drugi lub trzeci). Bowiem dopiero jak się widzi opactwo na własne oczy czuje się jego niezwykłe położenie owiane tajemnicą. Noc z 25/26.05 spędziliśmy w Lagord, niedaleko La Rochelle. Poczuliśmy się jak francuska arystokracja, Darek zarezerwował noclegi w prawdziwym zameczku. A z rana szybko pojechaliśmy do Royan, gdzie promem dopłynęliśmy do Vendays- Monalivet. Na promie spotkaliśmy  Free znajomych, którzy tak jak my śpieszyli na Free Meeting. Razem dotarliśmy na miejsce. XVII Free Meeting odbył się pod hasłem ,, Powrót do źródeł ”. Miejsce nie było wybrane przypadkowo, był to ogromny kamping wśród drzew piniowych usytuowany nad Atlantykiem, z piękną plażą. Jak się okazało przybyło nas prawie 1000 Free Members z całego świata. Region słynie z wyśmienitego wina, pięknych zamków i winiarni. Organizatorzy zadbali o to, abyśmy zobaczyli niektóre z nich. Wszystko przebiegło w prawdziwej atmosferze Free. Były spotkania z długo niewidzianymi przyjaciółmi, tańce i przede wszystkim świętowanie 20- lecia Ruchu Free. Imprezę urodzinową rozkręcił niezastąpiony Pat Leuleu. Była wspólna zabawa przy dętej orkiestrze z Bayonne a wszystko skąpane w szampanie. 27.05.23 miały miejsce też urodziny naszej Asi -skarbniczki. Wieczorem wszyscy odśpiewali Jej gromkie Happy Birthday. Jak to bywa, wszystko co dobre szybko się kończy. Niektórzy po skończonym Free Meetingu pojechali ,,na 2 strzały” do domu, pozostali wybrali się jeszcze do Barcelony i powracali promem przez Włochy, a potem już do Polski. A jeszcze inni wracali przez Alpy. Tak się bawi 1st South Poland FC.